Delta: connecting the dots
Home / Over Delta
Gedragspsychologie is de drijvende factor
Marketing en marktonderzoek draaien om mensen. Hoewel lange tijd gedacht werd dat de mens een perfect rationeel wezen is, in staat om in allerhande situaties bewust ideale keuzes te maken, weten we inmiddels beter. In 2002 won psycholoog Daniel Kahneman de Nobelprijs voor de economie en in 2017 volgde gedragswetenschapper Richard Thaler. Zij tonen aan dat de mens zich vaak juist irrationeel gedraagt, onbewust beïnvloed door allerlei biases. Uit gemak, desinteresse of vanwege tijdgebrek worden razendsnel keuzes gemaakt op basis van intuïtie, emotie en/of signalen uit de omgeving. Daardoor is er een kloof tussen wat mensen zeggen en wat ze daadwerkelijk doen.
Met name in onderzoek, waarbij wát mensen zeggen een belangrijk onderdeel is van verzamelde data, heeft dat nogal wat implicaties. Daarom houden we niet alleen bij de interpretatie van data, maar ook in de manier waarop we data verzamelen altijd rekening met wetmatigheden uit de gedragspsychologie. Denk hierbij aan het uitsluiten van volgorde-effecten bij het opstellen van een vragenlijst of het gebruik van associatieve vraagtechnieken. Op deze manier kunnen we uitspraken doen over wat mensen daadwerkelijk (gaan) doen en niet alleen wat ze zeggen.
TEAM DELTA
Geen Delta zonder onze enthousiaste experts! Het team van Delta is een geoliede machine. Omdat onze interne processen zo vanzelfsprekend verlopen, hebben we de tijd en ruimte om aandacht te besteden aan iets extra’s voor onze klanten. Dat kan zitten in de manier waarop we een onderzoek aanvliegen, de onderzoeksresultaten opleveren of iets kleins zoals de planning versnellen.
Trusted Advisor
We nemen je graag zoveel mogelijk werk uit handen. We beschouwen marktonderzoek als een vak apart en hechten veel waarde aan een gedegen uitvoering van onderzoeksprojecten. Bij ieder project, groot of klein, hebben we dezelfde aandacht voor hoofdlijnen en details.
Delta Marktonderzoek hecht veel waarde aan een prettige samenwerking met onze klanten. We betrekken je graag bij alle fases van het onderzoek. Op deze manier is het onderzoeksproject geen black box, maar weet je op ieder moment waar we mee bezig zijn. Ook helpen korte lijntjes ons om het beste uit het onderzoek te halen. Het stelt ons in staat om gaandeweg hypotheses te toetsen en actuele informatie uit te wisselen. Bij ieder project is één van onze market research experts betrokken, die adviezen geeft op basis van zijn of haar ruime kennis en ervaring.
We gaan bij onderzoeksprojecten altijd uit van onze voorgestelde onderzoeksaanpak, maar zijn wel voldoende flexibel dat we de aanpak desgewenst kunnen bijstellen.
DELTA neemt werk uit handen
Delta GO
Wil je snel door met je onderzoek, maar kom je tijd tekort? Kies DeltaGO! Besteed uit waar je geen tijd voor hebt en focus je op de dingen waar je goed in bent en energie van krijgt.
Reviews
Felix van der Kooi, directeur Voetbalmedia
‘’Het onderzoek levert ons zo veel waardevolle extra informatie op van onze gebruikers. Hierdoor kunnen we heel gericht aanpassingen doorvoeren en/of nieuwe ontwikkelingen in gang zetten. Door de kundigheid van Delta zijn we in aanloop naar en tijdens de onderzoeksperiode altijd in staat om snel te schakelen met betrouwbare rapportages als uitkomst.”
Ernst Steinmeier, Rabobank
“Dankzij dit medewerkersonderzoek ieder kwartaal kunnen we de communicatie telkens afstemmen op de actuele behoeften en zo de agile cultuur steeds verder versterken.”
Arnold Tromp, Jacobs Douwe Egberts Professional
“Excellent job done by Delta. Throughout the project Delta really acted as a true pro-active partner, coming up with ideas around methodology and reporting, all combining existing work, research and theoretical frameworks. The outcomes were presented in a very actionable way and form a great foundation for JDE Pro in acquiring new customers.”
Frederique Holdert, Vemedia Consumer Health
“De lean en mean aanpak van concepttesting bij Delta bevalt ons erg goed, met een korte doorlooptijd kunnen we snel diverse concepten screenen en zo een goede indruk krijgen van wat werkt en niet werkt in de ontwikkelde concepten. De samenwerking verloopt altijd vlot en flexibel.”
Suzanne Burger, Gemeente Amsterdam
“Weten wat er speelt onder je doelgroep, wat hun gedrag is en hun intentie en je communicatiestrategie daarop kunnen aanpassen, bleken key in het succes van de invoering van de maatregel. Met Delta was het fijn en snel schakelen, ze waren een van onze partners die van grote waarde waren bij deze opgave.”
Onno Wittenberg, Mauritshuis
“De resultaten van het onderzoek maken overtuigend duidelijk op welke manier de Galerij met zijn unieke karakter het best gepositioneerd kan worden.”
Hugo Petit dit de la Roche, ANWB
“Dit is typisch zo’n vraagstuk waarbij een stapsgewijze aanpak je in staat stelt om als organisatie direct aan de slag te gaan met de verkregen inzichten. Delta kenmerkt zich door een grote mate van betrokkenheid. Het is prettig samenwerken!”
Patrick van Thiel, Van Thiel & Company
“Identity is destiny - en dus ook een belangrijk vertrekpunt bij het bouwen van een sterk merk. Deze archetypetest is echt goed!!!”
Wendy Smeets, Hotelschool The Hague
“Voor het blijven bieden van hoge kwaliteit onderwijs is concreet inzicht in de ervaringen van onze studenten essentieel. Delta schakelde snel en dacht continu met ons mee over de beste opzet. Dankzij korte doorlooptijden konden we direct aan de slag met de resultaten.”
Felix van der Kooi, directeur Voetbalmedia
‘’Het onderzoek levert ons zo veel waardevolle extra informatie op van onze gebruikers. Hierdoor kunnen we heel gericht aanpassingen doorvoeren en/of nieuwe ontwikkelingen in gang zetten. Door de kundigheid van Delta zijn we in aanloop naar en tijdens de onderzoeksperiode altijd in staat om snel te schakelen met betrouwbare rapportages als uitkomst.”
Mariëlle Romeijn, ONE HUNDRED restrooms
‘’De begeleiding van Delta kwam voort uit oprechte interesse en ze gingen ‘de extra mile’ voor ons.”
Lara Basting, BNP Paribas Cardif
‘’Dankzij de nieuwe inzichten uit dit onderzoek kunnen wij onze processen en communicatie verbeteren en de klanttevredenheid verhogen..”